UtstĂ€llning igĂ„r o spĂ„rskogen idag 😀

IgĂ„r var vi pĂ„ en inofficiell utstĂ€llning. Diza fick ett HP nĂ„t mer blev de inte med henne. Fin kritik Ă€ndĂ„ och hon tyckte de va kul och visade upp sig bra. Hon Ă€r dock i mĂ„nga domares ögon för "tunn", men de skiter jag i att dom tycker. Vill ha en vĂ€ltrĂ€nad hund som mĂ„r bra och inte en nĂ€stan fet hund som ska gĂ„ bra i ringen 😝. GĂ€ller att hitta de dĂ€r domarna som vill ha mer vĂ€ltrĂ€nade vovvar. Hon lyckades ju Ă€ndĂ„ fĂ„ ck pĂ„ My dog 😀. Och att hon visades i utmĂ€rkt kondition, fast dĂ„ va hon bĂ„de tunnare och hade inte lika mkt muskler. Men som sagt de Ă€r bedömning och alla tycker olika 😀! Jag föredrar ju nĂ€r de Ă€r lite tunnare, smaken Ă€r som baken och tur Ă€r vĂ€l de 😀.



Spade skötte sig jĂ€tte bra. SĂ„ kul 😀! Han ska jag prova stĂ€lla pĂ„ nĂ„gra större och se vad lĂ„ngt han gĂ„r. Ska faktiskt bli skönt att slippa stafferingen ett tag 😂😝! 
Han fick HP, BIR o BIG3 😀. Var 7 hundar med i gruppfinalen och vi dĂ€ngde staffen 😂😝!








Idag blev de viltspĂ„r. Hade prova pĂ„ dag för ett par staffar genom staffeklubben. JĂ€tte duktiga bĂ„da tvĂ„ sĂ„ de va kul 😀.
Sen la jag Ă€ven till mina. Diza fick ett elit spĂ„r fast pĂ„ kort liggtid Med lite av svĂ„righeterna i. Hon gick bra hade lite viltstörning pĂ„ ett stĂ€lle men vet ju att de Ă€r lite djur i rörelse dĂ€r. SĂ„g tvĂ„ harar nĂ€r jag la de. Hade med de mesta i terrĂ€ng vĂ€g, över diken o över vĂ€g. 
Barran och Spade löste sina spĂ„r bra! 
Nu Ă€r de bara tvĂ„ veckor kvar till cupen i Dalarna ska bli spĂ€nnande. LĂ€gger ev ett lĂ€tt spĂ„r över natten till veckan sen blir de inga mer spĂ„r innan tĂ€vligen 😀!

Jag har fĂ„tt massa förfrĂ„gningar om att mĂ„nga vill med och prova pĂ„ att köra viltspĂ„r. Och jag har alltid sagt ja och tycker det Ă€r jĂ€tte kul att fler o fler vill testa. 
Men det tar tid, idag var jag i skogen i 6 timmar om inte mer och bara la spĂ„r och spĂ„ra. 
HĂ€danefter sĂ„ kommer jag göra sĂ„ att jag kommer ta betalt. Kan tĂ€nka mig att ha en kurs igen. BĂ„de för dom som Ă€r intresserade av anlagsklassen och öppenklassen. Eller om man bara vill köra dĂ„ och dĂ„, och dĂ„ kommer jag ta betalt per gĂ„ng. Bara att pma för mer info. Och jag kommer göra det i mĂ„n av tid. Till hösten sĂ„ blir de mindre tid för dĂ„ jagar jag vĂ€ldigt mkt. Jag Ă€r inte utbildad nĂ„n instruktör eller vad man ska sĂ€ga men har hĂ„llit pĂ„ i flera Ă„r 😀! SpĂ„rning Ă€r jĂ€tte kul men de tar tid 😀. DĂ€rför jag har bestĂ€mt att göra sĂ„ hĂ€r! 

Nu ska jag hoppa i sĂ€ng, hade gott och god natt😀



Kommentarer
Postat av: birgitta

Det var ett bra beslut att ta ut ersÀttning! Det Àr ju kostnader för resor för dig m m. Fina bilder pÄ Spade!

2015-05-03 @ 07:39:22

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0