Kommer bli en lÄng vecka!

Idag tog jag mig en ordentlig sovmorgon. Det va vĂ€lbehövligt, va sĂ„ galet sliten sĂ„ fy. Sen stĂ€da jag och greja lite hemma. 
Kl 18.00 va jag i stan och det var dags för avslutningen pĂ„ LASA kursen. Först fick vi lyssna pĂ„ en polis och stĂ€lla lite frĂ„gor. Mkt intressant 😀. Blev ett par heta diskussioner om bĂ„de de ena och de andra. Men fick en del svar pĂ„ sĂ„nt som jag har funderat pĂ„.  Fick dock veta idag att det finns eftersöksjĂ€gare sĂ„ det rĂ€cker. SĂ„ fĂ„r se om vi kommer komma igĂ„ng eller ej. Vi Ă€r ju nĂ„gra som har skickat in papper men dĂ„ Ă€r de ju sĂ€kert dĂ€rför vi inte har hört nĂ„t heller.  Bara att vĂ€nta och se vad som hĂ€nder.
Fick ju Ă„ka pĂ„ nĂ„gra eftersök i fjol som var pĂ„skjutna. BĂ„de rĂ„djur och Ă€lg. Sen spĂ„rar vi ju en del pĂ„ egen hand. Det gĂ„r ju inte jĂ€mföra men hundarna tycker de Ă€r kul oavsett 😀! Det har blivit mĂ„nga timmar i skogen och fler ska det bli. 
Efter det fick vi tre kuvert med tre olika eftersök . Ett rĂ„djur, en Ă€lg och en gris. Vi dela snabbt in oss i grupper och skulle dĂ„ utse en spĂ„rhund, en skytt, en jaktledare och en ev löshund. Jag tog med Spade som löshund och sĂ„ var de en labbe som va först ut som spĂ„rhund. Vi höll pĂ„ en bra stund innan de bestĂ€mde sig att byta spĂ„rhund. Jag var inte med hel tiden dĂ„ jag skulle ivĂ€g och jobba. Men fick se tre olika vovvar jobba och de Ă€r vĂ€ldigt lĂ€rorikt. 
Jag fick förfrĂ„gan om att prova med Diza men hoppa det idag. Hon har gĂ„tt sĂ„ himla bra de senaste tvĂ„ gĂ„ngerna, speciellt pĂ„ km:et som va. Och vill ha den kĂ€nslan med oss pĂ„ cupen nĂ€sta helg. Mest för min egen skull tror jag 😝! Detta med sjĂ€lvförtroendet Ă€r inte det bĂ€sta. Men de ska bli en kul och lĂ€rorik helg och alltid lĂ€r man sig nĂ„t 😀. Hon ska fĂ„ ett lĂ€ttare spĂ„r fast med lĂ„ng liggtid i början pĂ„ nĂ€sta vecka tĂ€nkte jag. Hon kommer fĂ„ att bita i pĂ„ cupen sĂ„ vill att hon ska va lite taggad 😀. Annars hade det varit kul att testa men vi hade gĂ„tt dĂ€r med 2 hundar och tror vi var 5-6 pers som gick med. Och vi snurra mkt och börja om osv. SjĂ€lvklart ska de klara de Ă€ndĂ„ och de hade hon nog gjort men hon hade nog fĂ„tt slita sĂ„ tyckte de kĂ€ndes onödigt jĂ€mt nu. Speciellt nĂ€r jag hade en tid att passa sjĂ€lv.
Vissa saker har varit lĂ€rorika och vissa grejer repetion pĂ„ sĂ„nt man har kunnat. Det som har varit kul Ă€r att man har fĂ„tt tagit del av de Ă€ldre jĂ€garnas erfarenheter 😀! Och Ă€ven de andras.
Spade ska fĂ„ gĂ„ ett spĂ„r imorrn med lite lĂ€ngre liggtid. Henrik Ă€r snĂ€ll och lĂ€gger ett imorrn bitti nĂ€r han Ă€r klar i ladugĂ„rden sĂ„ Ă€r det bara jag ringer/Ă„ker upp nĂ€r jag vaknar! Guld vĂ€rt, tycker dock att det kĂ€nns lite dumt och konstigt att bara Ă„ka och gĂ„ sĂ„ dĂ€r och inte hjĂ€lpa till. Men jag fĂ„r lĂ€gga vid ett annat tillfĂ€lle som tack 😀. 
Blev en sista minuten anmĂ€lan till en nationell utstĂ€llning i Avesta idag som Ă€r i juni. SĂ„ dĂ„ Ă„ker jag och Spade dit 😀. Ska bli sĂ„ kul och Ă„ka dit igen saknar det stĂ€llet, Ă€ven om jag kanske inte hinner Ă„ka runt till mina favvo stĂ€llen dĂ€r! Men lĂ€tt att jag ska köpa kycklingsalladen som Ă€r pĂ„ en av pizzeriorna dĂ€r (glömt vad den heter)! LĂ€tt den godaste jag har Ă€tit! 
Ska bli kul att se vad domaren tycker om Spade ocksĂ„. Han Ă€r ju lite liten om man jĂ€mför med andra tyskar. Det Ă€r en norsk domare. 
Kan inte lĂ„ta bli att lĂ€ngta till 1 augusti. Vissa tycker att jag Ă€r dum i huvudet men de struntar jag i 😂! DĂ„ blir de Ă€ven ett par grytjaktprov , han har ett 1:a pris sĂ„ skulle va kul att fĂ„ tvĂ„ första pris till 😀! 
Blir en hel novell hĂ€r men öga stod i kors sĂ„ var tvungen att fördriva tiden med nĂ„t 😀! MĂ„nga timmar kvar innan hon Ă€r 8 😝! 
Kör tre nĂ€tter nu gĂ„r av torsdag morgon och pĂ„ lördag kvĂ€ll igen och kör tvĂ„ nĂ€tter till. Torsdag blir de ev trav i Lindesberg tror jag de blev. DĂ„ startar Kingen igen men Emma bakom 😀. Ska försöka orka med pĂ„ det. Fredag blir de fullt upp med stĂ€dning, fixa mat och kalas och ev utgĂ„ng pĂ„ kvĂ€llen 😀! Det va inte igĂ„r och dĂ„ blir de nog ett kĂ€rt besök pĂ„ Harrys 😂! Eller röda rummet! 
Lite sugen med att försöka starta upp nĂ„t bredvid som har med hundar att göra kanske gĂ„ nĂ„n utbildning och bli nĂ„n instruktör av nĂ„ slag. Brinner ju för viltspĂ„ren men kanske nĂ„n vardagslydnad alternativ jakthundsinstruktör. Kloklippning 😝😂! Ja jag vet inte men har haft en dröm i över 10 Ă„r om att öppna ett hunddagis 😀. Drömma gĂ„r ju 😀! NĂ„n gĂ„ng i framtiden skulle de Ă€ven vara kul att ha nĂ„n form av kennel. Men de Ă€r ju svĂ„rt nĂ€r man jobbar det gĂ„r ju inte. Det Ă€r inte bara. 
Nej nu har jag nog ordbajsat fĂ€rdigt för i natt 😝! 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0