Full fart 😀

Avklarat första jobbnatten av 4 👍. Satt och kika lite i almanackan och insĂ„g att de Ă€r mkt skoj pĂ„ ingĂ„ng! Är nĂ„t nĂ€stan varje helg nu ett tag 😀!
NĂ€sta helg Ă€r de sommar rally hĂ€r i skogarna! Hoppas pĂ„ fint vĂ€der dĂ„ för dĂ„ Ă„ker solstolen med och lite tre apor 😀! Ska bara lösa sĂ„ jag kan fĂ„ hem min bil, mig sjĂ€lv och hundarna 😝! Är de skit vĂ€der sĂ„ blir de inge vin utan dĂ„ kör jag sjĂ€lv sĂ„ kanske de fĂ„r bli en tur till stan pĂ„ kvĂ€llen istĂ€llet 😀👍!

14 juni Ă„ker jag och Spade till Avesta pĂ„ en utstĂ€llning 😀, ska bli sĂ„ kul att Ă„ka dit igen 😀! SĂ„ fint dĂ€r! Se hur de gĂ„r för han i ringen 😀. 

3-5 juli blir de en tripp till HĂ€lsingland med Spade o Diza till utstĂ€llningen dĂ€r. Va lite kluven hur jag skulle göra eftersom de Ă€r GrĂ€nna samtidigt. Har varit dĂ€r i tvĂ„ eller om de Ă€r tre Ă„r nu. I fjol va de ca 380 staffar som stĂ€lldes tror jag, sjukt mkt va de iaf. Tror vi va runt 88 st tikar i öppenklassen. De Ă€r galet de! SĂ„ hon fĂ„r nog göra nĂ„ vĂ€nster varv i HĂ€lsingland  istĂ€llet 😀! Det blir nog sista med henne men nĂ€r man Ă„ker sĂ„ lĂ„ngt kan man lika gĂ€rna passa pĂ„. Per o Ulrika ska ocksĂ„ med sĂ„ blir som en liten semester med husvagn o husbil 😀👍! Hon har Ă€ven lovat att hjĂ€lpa mig att att hĂ„lla koll eftersom Spade o Diza gĂ„r i tvĂ„ olika ringar. SĂ„ hon fĂ„r hoppa in om de skulle behövas! Ska bli sĂ„ mysigt ❀! Sen stĂ€ller hon sjĂ€lv pĂ„ söndag! 

16-19 juli Ă€r de sommartrĂ€ffen i Kil för tyskar sĂ„ dit ska jag och Spade 😀! Han ska fĂ„ gĂ„ utstĂ€llningen dĂ€r och sen fĂ„r vi se om de blir nĂ„t mer 😀! Ska bli kul! Ska försöka tĂ€lta dĂ€r nĂ„n natt sĂ„ man kan va med pĂ„ nĂ„t kul Ă€ven pĂ„ kvĂ€llen! 

25 juli blir de utstĂ€llningen i RansĂ€ter med Spade. Beroende pĂ„ lite hur de andra har gĂ„tt innan de. 

1 augusti drar grytjakten igĂ„ng 😀👍! SĂ„ dĂ„ blir de att jaga den helgen 😀👍!

7-9 augusti Ă€r de dags för SpĂ„nkorgscupen (viltspĂ„rscup) VĂ„mhus med Diza om vi kommer med. Kommer ju garanterat bli lottning. Kommer vi inte med sĂ„ Ă„ker jag nog med upp till RĂ€ttvik pĂ„ den utstĂ€llningen dĂ€r 😀! Skulle ev ha stĂ€llt Lovis (brorsans hund) men vill prova komma med pĂ„ cupen med Diza! Har ju kĂ€mpat sĂ„ för detta 😀!

28-30 Augusti Ă€r de Tisjöprovet (viltspĂ„rscup) som vi ska försöka komma med pĂ„ jag och Diza 😀. FĂ„r vi se vi kanske inte kommer med pĂ„ nĂ„n mer men mĂ„ste ju anmĂ€la iaf 😀!

Sen ska det göras nĂ„gra jaktprov med Spade (gryt), en etta har han Ă€n sĂ„ lĂ€nge. Och förhoppningsvis fĂ„ till nĂ„gra prov i viltspĂ„r 😀! 

Kommer bli en rolig sommar detta 😀! Sen fĂ„r vi se om jag och Diza kan fĂ„ till de sista grejerna med lydnaden sĂ„ kanske vi kan komma till start till hösten 😀! Sen har vi Ă€ven ett annat mĂ„l men de behĂ„ller jag för mig sjĂ€lv ett tag till 😝! 

Hade gott 😀

Kommentarer
Postat av: birgitta

Blir riktigt rörd nÀr jag lÀser om din relation till hundarna. Det Àr samma hÀr, de Àr ocksÄ allt för mig! Brukar faktiskt fundera pÄ vad jag har missat i livet, men finner inget som kan uppvÀga ett liv utan dom! Trevligt inlÀgg som vanligt! Kram till dig och hundarna!

2015-06-07 @ 06:43:11

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0