Full fart!

Det har varit lite mkt med jobb och sĂ„ nu sĂ„ har inte hunnit med sĂ„ mkt. Har kommit igĂ„ng och joggat 3 gĂ„nger nu iaf 😀! Hade tĂ€nkt gett mig ut idag med blev en lĂ„ngrunda med Ulrika o Ulle istĂ€llet 😀! Vovvarna hĂ€rja som bara den det var vĂ€lbehövligt och mysigt att vi kom ut alla tre 😀! SĂ„ mkt roligare att gĂ„ med sĂ€llskap Ă€n att traska runt sjĂ€lv. Ca 7,5 km i detta skit vĂ€der sĂ„ nĂ€r jag kom hem sĂ„ kröp jag ner under duntĂ€cket och dĂ€r lĂ„g jag en bra stund. 

Har börjar göra natt nu, se hur de gĂ„r 😀! Kul att testa nĂ„ nytt. Men blir en omstĂ€llning nu i början. 

Diza Ă€r nu anmĂ€ld till första viltspĂ„rscupen som gĂ„r i Dalarna 😀! Bara hopps att vi kommer med. Är Max 20 anmĂ€lningar sĂ„ Ă€r de fler sĂ„ lottar dom. Och sĂ„nt brukar jag alltid ha sĂ„n jĂ€dra otur med sĂ„ vi fĂ„r vĂ€l se. 1 maj ska jag till Mariebergskogen för första gĂ„ngen pĂ„ deras inofficiella utstĂ€llning med Diza o Spade 😀! Diza Ă€r mest pĂ„ skoj, Spade hoppas jag kunna anmĂ€la till nĂ„n mer sĂ„ vi kan trĂ€na lite inför utstĂ€llningen pĂ„ sommartrĂ€ffen v 29 😀. Barran avskyr ju detta sĂ„ hon slipper undan 😂. Sen Ă€r de staffe specialen v 27 och sommar trĂ€ffen för tysk jaktterrier v 29 😀! 

Har pĂ„börjat LASA kursen nu. Första tillfĂ€llet va i mĂ„ndags och dĂ„ var de teori. JĂ€tte kul! Det Ă€r eftersöksutbildning kan man sĂ€ga. FĂ„r lĂ€ra sig att bli bĂ€ttre pĂ„ skottplatsundersökningar och massa annat. NĂ€sta gĂ„ng ska vovvarna med och jag har inte gĂ„tt ett enda viltspĂ„r Ă€n i Ă„r har bara kört bruks. Ska vĂ€l försöka anmĂ€la till Km om jag inte jobbar. Lite kul att testa sig sjĂ€lv. Först Ă€r de 10 frĂ„gor man ska svara pĂ„ och man har 20 min pĂ„ sig. Sen ska man ut i skogen och göra en skottplatsundersökning och frĂ„ga en skytt en massa frĂ„gor (för att samla poĂ€ng) och sen ta sig an spĂ„ret 😀. Alla tre delarna poĂ€ngsĂ€tts. SĂ„ de ska vi vĂ€l försöka oss pĂ„ ocksĂ„! 

I lördags sĂ„ fick vi Ă€ntligen första rĂ€ven för Spade 😀! Han jobba i ca 30-40 min innan rĂ€ven titta ut. Han har sprĂ€ngt 2 gĂ„nger tidigare men första gĂ„ngen bomma jag och andra gĂ„ngen sĂ„g jag inte vart Spade va bara att han va dĂ€r sekunden innan rĂ€ven. Men dĂ„ fick stövarna jobba istĂ€llet. Men tredje gĂ„ngen gilt 👍




Imorrn startar Kingen pĂ„ Solvalla 😀. Det Ă€r Emma Morgans dotter som har tagit licens och ska köra 😀. Hade varit kul att varit med och sett 😀! Men mĂ„ste sova mellan jobbpassen. Nu har jag tvĂ„ bonus hĂ€star en vecka och gissa om jag ska passa pĂ„ att rida 😍👏!! Brukar gĂ„ ca ett Ă„r mellan gĂ„ngerna nu! Lite synd men man mĂ„ste ju prioritera som de sĂ„ fint heter. Och hur mkt jag Ă€n skulle vilja börja rida pĂ„ allvar igen sĂ„ hinner jag inte bĂ„de det, hundarna, jakten, jobbet o ha ett liv. Se om nĂ„gra Ă„r kanske 😀! För ska jag ha en hĂ€st igen sĂ„ ska den ridas 5-6 dar/vecka. TrĂ€nas för trĂ€nare och tĂ€vlas de Ă€r ju de jag tycker Ă€r kul. Men den dagen Kingen Ă€r klar pĂ„ banan sĂ„ ska jag rida in han och sĂ„ fĂ„r han bli en skogsmulle 😀! 

Hade gott 😀!

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0