Ny vecka!

MĂ„r inte helt hundra nu. Tror jag kĂ€nner av pollen och all dret i luften sĂ„ testar allergimedicin nu sĂ„ fĂ„r vi se om de hjĂ€lper 😳! Blir dock sĂ„ trött sĂ„ ingen bra kombo till nattjobb.
DÄligt med sömn har de blivit de sista dagarna sÄ de hjÀlper vÀl inte till precis.
SĂ„ gĂ„r jag i min egna bubbla, kanske inte hĂ€lsar eller bara verkar lite smĂ„ skum sĂ„ ta inte Ă„t er 😝! Kan inte va pĂ„ topp jĂ€mnt! Taggarna ut och energin Ă€r inte som den brukar. DĂ„ blir jag allmĂ€nt irriterad med de gĂ„r över 😂😝! 
I helgen blev de grillpremiĂ€r och shit sĂ„ gott de va 😀! 
Diza och jag var pĂ„ km (viltspĂ„r) och de gick jĂ€tte bra 😀! Hon gick som en klocka 👍. Missa dock legorna för hon har inte tid att stanna utan jobbar pĂ„ framĂ„t (8 poĂ€ng rök dĂ„). Hon markerade lite blod pĂ„ ett annat stĂ€lle och lite hĂ„r. SĂ„ hon markerar en del men inte allt. Ska trĂ€na vidare med de dĂ€r. Och jag tyckte jag försökte kolla men jag kan iaf inte gĂ„ och titta ner i backen 600-700 m, utan man vill ju lĂ€sa hunden lite ocksĂ„ 😀! Fick alla rĂ€tt pĂ„ de teoretiska provet ocksĂ„ ✌! SĂ„ mĂ„ste börja tro lite mer pĂ„ mig sjĂ€lv och min hund att vi inte Ă€r sĂ„ dĂ„liga kanske 😝! Men som jag alltid sĂ€ger om de mesta man kan bara lĂ€ra sig mer o mer man blir aldrig full lĂ€rd. Jag vill iaf fortsĂ€tta utvecklas med de mesta jag gör va trĂ„kigt de vore annars! 
Idag sĂ„ fixa jag en provisorisk hage till Manni. GrĂ€set som kommer nu Ă€r ju rena döden för en hĂ€st som har haft fĂ„ng. SĂ„ dela av halva hagen sĂ„ den fĂ„r vila helt sĂ„ att grĂ€set fĂ„r komma upp ordentligt. För ju högre grĂ€s desto bĂ€ttre 👍! Inte lika mkt nĂ€ring i det. SĂ„ fick hon en mindre hage i den andra dĂ€r de inte finns nĂ„ grĂ€s pĂ„ tal om. Hon har fri tillgĂ„ng pĂ„ hö. Bara de kommer upp lite sĂ„ kan hon gĂ„ med munkorg men jĂ€mnt nu fĂ„r detta bli bĂ€sta lösningen. Vi var Ă€ven ute pĂ„ en promenad och longera lite i bĂ„da varven och hon va fin 👍! 
Vovvarna fick en promenad dom ocksĂ„. SĂ„ idag har varit en pyssel dag och efter mkt om och men sĂ„ starta traktorn 😂! 


Behövde den och skopan till hjÀlp för att fixa till ena hagen.
Nu blir de tre jobbnĂ€tter sen ledig nĂ„gra dagar igen 👍! 
Även om de Ă€r lite smĂ„ tufft och mest bara sitta still i 10 timmar per natt sĂ„ gillar jag de faktiskt Ă€ven om man Ă€r lite smĂ„tt förstörd in i mellan Ă„t 😀! 
Kan inte lĂ„ta bli att lĂ€ngta till augusti 😀! GrĂ€vlingsjakten drar igĂ„ng dĂ„ och massa andra roliga saker 😀! Blir massa skoj framöver och snart Ă€r cupen i Dalarna ocksĂ„ 😀! Ska bli sĂ„ kul och mysigt att fĂ„ komma bort en helg! De behöver jag! Och jag Ă€lskar Dalarna sĂ„ kan inte bli sĂ„ mkt bĂ€ttre 😀! 
Bjuder pĂ„ lite mysiga valpbilder 😍

Mina tvĂ„ favvo tjejer 😍! 

Och nedanför hĂ€r resten av alla godingar 😍!


Hade gött 😀


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0