Första tĂ€vlingen avklarad 😃😃😃!!

DÄ har vi gjort vÄran första tÀvling i rallylydnad! Var till Forshaga pÄ en inofficiell tÀvling!

Tror de var 22 hundar till start, va 26 frÄn början sen nÄn strykning sÄ 22 eller 23 st va vi i nybörjarklassen.

Diza gick ut som hund nr 3 och de va vĂ€l lite smĂ„tt kaos. Va vĂ€ldigt pĂ„verkad av vĂ€rmen och lite okoncentrerad. Va nog den sĂ€msta rundan nĂ„gonsin men bra trĂ€ning och vissa grejer gjorde hon jĂ€tte bra. Sluta pĂ„ en 12:e plats pĂ„ 53 poĂ€ng! Domaren hade skrivit mkt lovande pĂ„ protokollet sĂ„ de va kul 😀!

Barran gick ut som nr 21 och vĂ„ga inte tro för mkt pĂ„ henne (med tanke pĂ„ att man aldrig vet vad hon kan hitta pĂ„). Men hon gick riktigt bra! Hon kĂ€ndes bĂ€ttre utanför ringen Ă€n i men hon skötte sig! Blev en miss frĂ„n min sida sĂ„ vi rev en kon och fick -3 poĂ€ng pĂ„ de och sĂ„ runda hon skylten i höger svĂ€ngen men tar pĂ„ mig de med! Vi sluta pĂ„ en 7:e plats pĂ„ 84 poĂ€ng 😀. Och domaren hade skrivit bra kontakt bara att fortsĂ€tta! SĂ„ med henne Ă€r jag jĂ€tte nöjd 😃! SĂ„ trĂ€na vidare och pĂ„ det igen 😀! Hade de varit en officiell sĂ„ hade hon haft sin första pinne nu 😃.

Nu ska jag hem och göra mig i ordning för kvĂ€llens festligheter 😀! Och spana efter nĂ„n mer tĂ€vling 😃!

Hade gott!


Kommentarer
Postat av: birgitta

GRATTIS! Det dÀr gick ju jÀttebra!!! Första tÀvlingen och dÄ kan det ju bli vad som helst, men detta gick ju jÀttebra. HÄller med domaren - bara att fortsÀtta och önskar er lycka till pÄ nÀsta tÀvling! Ha det sÄ bra i kvÀll!

2013-06-08 @ 18:40:31

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0